Min duktiga häst!

Jag känner inte igen henne. Jag förstår inte vad som har hänt! Hon är så otroligt snäll och duktig och går med på allt. Idag tömkörde jag henne för första gången. Det gick mycket bra med tanke på att det var premiären för oss båda. Jag har aldrig tömkört någon innan. Vi provade bara 10 minuter i skritt och gjorde åttor, halt och ryggningar. Det var faktiskt riktigt kul och detta är absolut något jag ska använda mig av framöver. Jag använde både säkerhetsväst och hjälm (debatten om säkerheten och att skydda sig går alltid varm så fort man nämner tömkörning) och om hon sen sparkar mig i ansiktet så har jag i alla fall gjort vad jag kan.

Ska rida miss i nassen imorgon igen så nu ska jag sova, godnatt!


Detta är tömkörning för er som inte vet. Det är ett bra sätt att låta hästen arbeta på rätt sätt utan tyngden från ryttaren på ryggen. (Bild lånad från http://www.hastsportresor.se/bilder/sverige/Anders-E-tomkor1.jpg)

Kommentarer
Postat av: Boo

Det lät farligt, men kul att det gick så bra med vildingen :)

2009-01-19 @ 07:22:24
Postat av: sanna

Äsch, så farligt är det inte egentligen! Dibban är snäll nu för tiden!

2009-01-19 @ 09:09:47
URL: http://spalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0