Något av det sjukaste jag har varit med om!

Hästvärlden är en mycket speciell värld som många icke-hästmänniskor har svårt att förstå sig på. Idag hände något som till och med fick mig och min mamma att tappa hakan, trots att vi har sett mycket i våra dagar!

När jag var hos veterinären kom det in en grymt fin häst, välmusklad, snyggt tecknad och såg ut att vara i riktig topptrim. Både jag och mamma kastade många och långa blickar på denna riktigt snygga häst.
Senare hör jag att veterinären säger att hon inte kan svara på om det kommer bli en hopphäst igen eller inte. Hästen kommer troligtvis kunna bli dressyrhäst men inte säkert det heller men att chansen var stor. Då utbrister mannen (som jag för övrigt känner igen men inte kan placera) "Men i så fall får jag väl ge bort honom". Jaja tänkte jag, han ska väl sälja honom billigt då. Men ICKE! Han frågade veterinären om hon ville ha hästen och hon ville ju men tvekade. Då frågade han mig om jag ville ha honom. Klart jag ville det egentligen. Jag fick se bilder på honom "in action" och han var verkligen underbar! Riktigt bra stam hade han också. Hade jag haft eget stall hade jag inte tvekat en enda sekund. Som 6 åring var hästen värd 1 000 000!! EN MILJON!!!
Ägaren frågade mig och mamma om vi tyckte att han var tokig som gav bort hästen. "Eeeeehhh... näe?" svarade vi!! Haha! Då berättade han att detta var den 3:e hästen han gav bort.?.?

När veterinären frågade när hon i så fall skulle ta emot hästen svarade han "det är lika bra att du tar honom direkt så kan jag åka och köpa ny häst imorgon".
Det hela slutade med att veterinären behöll hästen efter övertalande från oss andra, med kravet att om hon någonsin säljer hästen ska han ha halva summan.

Hästen gick internationell hoppning i slutet av förra året och skulle gått det denna helgen med om den inte hade blivit halt.

Han slapp i alla fall betala veterinärräkningen ;)


(okej, nu finns risken att någon känner igen honom men den risken får jag ta.
Det är i alla fall hästen på bilden som idag fick ny ägare.)

HELT SJUKT!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Fyfan vad sjukt. Hur kan man göra något sådant?

Hemska människa!

2009-02-13 @ 03:32:25
Postat av: sanna

Hemsk? Varför skulle han vara hemsk?

Jag tycker att han gjorde helt rätt!

2009-02-13 @ 11:44:24
URL: http://spalm.blogg.se/
Postat av: Ida

Han gav bort en häst som var värd 1 miljon som 6-åring. Han är inte hemsk han är guds gåva!!



2009-02-13 @ 12:41:14
URL: http://rosakanin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jisses...haha=)

2009-02-13 @ 13:17:49
Postat av: ida

Vem var ägaren då??

2009-02-13 @ 17:47:00
Postat av: Cathie

man kan ju inte bara ge bort en häst?!

2009-02-16 @ 14:45:35
URL: http://cathie.se
Postat av: Linnea

Åh herregud! Om jag var som du hade jag tagit hästen utan att blinka & fixat en lösning med stallplats så småningom :P haha.

2009-02-16 @ 16:49:36
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: jill flygare

Hej. Hur går det med din häst. Har ni hittat något? Hoppas allt är bra m er alla. Hälsa. Kram

2009-02-16 @ 22:37:41
Postat av: Jennifer

Oj.. känns som att sådant nästan bara händer på film!

2009-02-21 @ 21:32:27
URL: http://dressyrbloggen.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tycker det ser ut som tomas hammar, kanske e ute o cyklar

2009-02-21 @ 23:52:14
Postat av: sandrasåklart

vem??:O svara i det här inlägget ja håller koll:)

2009-02-21 @ 23:58:34
Postat av: sandrasåklart

ja vll bara veta om de är tomas! annars spelar de ingenn roll:)

2009-02-22 @ 00:01:32
Postat av: linnl

men shit va kul :D

2009-02-22 @ 11:47:01
URL: http://llinnlundberg.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

Den gubben hade jag gärna velat stöta på! :D Inte för att jag hade velat ha en dressyrhäst, men var den så fin så hade vi nog inte tackat nej :P

2009-02-25 @ 20:46:17
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: sussi

käre tider!

Det låter som en sagobok som man läste när man var liten och drömde om egen häst, du menar att detta har hänt på riktigt!!

Jösses!

2009-03-01 @ 16:20:51
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0