Måste börja träna..

Det är så skönt de dagar jag är hos hästen på förmiddagen och sen kommer hem från skolan typ nu och har "hela dagen" till annat. Så känns det i alla fall! Det är så här vanliga människor har det när dom kommer hem från jobbet. Ibland är det skönt men jag hade blivit tokig till slut! Visst, jag har ju massor att plugga men att bara sitta still hela kvällen, USCH!

Jag har insett att jag måste börja träna. Jag skulle vilja börja simma men det är för mesigt för mig. Jag vill ha något mer krävande. Simma någon gång ibland kan jag göra men inte som enda träning. Träna på gym är ett alternativ men det är drygt eftersom jag måste stå och läsa på alla instruktioner 25 gånger innan jag fattar hur man ska göra. För att jag ska ta mig igenom 2 muskelgrupper får jag hålla på i 5 timmar så det är inget alternativ. Eller så tar jag hjälp av min kusin som är personlig tränare.?
Det jag helst vill träna är Bodypump. Svettigt, tungt, en instruktör som håller koll på en och man tränar alla muskler under ett pass där man lätt kan korrigera svårighetsgraden med hjälp av vikter. Lite hårdare och tuffare. Det är min grej. Sen hade man kunnat komplettera det med simmning/löpning för att få konditionen. Trist bara att Bodypump inte finns i den här lilla hålan jag bor i.



Mitt hår är fortfarande lockigt! Sen att jag ser ut att vara typ 12 på den bilden är en helt annan sak.

Kommentarer
Postat av: Malin

Body Pump och Body Combat är mina favoriter, synd att du inte har möjlighet till det! Men annars så är ju ridningen i sig bra träning. Har nog aldrig haft sån bra kondis och magrutor som när jag red och tävlade aktivt ;)

2009-02-18 @ 09:40:38
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: cathie

Jo så kan man väl oxå se det.. Jag skulle iaf aldrig ge bort en häst bara sådär!

2009-02-18 @ 13:49:21
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0