Utmaningen!

Jag kom på att jag har glömt att berätta om den där utmaningen jag fick i lördags! Min kusin har utmanat mig i att springa ett lopp på ca 1 mil till hösten eller nästa vår. Hur vi ska räkna ut vem som vinner har vi inte riktigt kommit fram till eftersom om en man och en kvinna börjar med lika lite kondition och tränar exakt lika mycket är ju faktiskt mannen starkare ändå. Är det någon som har något förslag på hur man ska räkna ut detta så jämnt som möjligt??
Eller för att göra det väldigt enkelt så får jag bara se till att få bättre tid än honom så är ju saken klar!

Först trodde jag att det skulle bli en lätt match för min del eftersom han inte har tränat sedan han muckade för 2 år sedan. Tyvärr kom jag på efter ett tag att han har spelat fotboll hela sitt liv innan dess så han har nog lätt för att komma tillbaka, attans! För tillfället är min kondition på noll men jag hoppas att jag får upp den snabbt igen!


Jag ska vinna!!!

Kommentarer
Postat av: Jean

Killar brukar alltid få 10 minuter mindre på sig i alla tester än vad tjejer brukar få. Så om vi säger att du springer på 1 timme så måste han springa under 50 mninuter för att vinna över dig!

2009-04-17 @ 16:58:24
URL: http://backdoor.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni kan springa en mil nu och ta tiden. Sedan springer ni loppet och räknar ut den procentiella förbättringen. DEn som förbättrat sig mest vinner. Det gälelr ju att man ger allt i båda loppen så man inte segar det första.

2009-04-17 @ 18:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0