Österlen

Åkte och hämtade Shaggy (min brors hund) och Ludde (brors sambos hund) klockan 10. Fick fika där och sen bar det av till Österlen. Jag skulle titta på knockoutfinalen. När jag kommer inspringande i sista minuten hade defileringen börjat och där var bara fyra lag?!?! Efter en närmare titt inser jag att det är FLYINGE, mitt lag, som saknas! I stället för att rida med tre ryttare så ströks tydligen hela laget? Riktigt onödigt men det kanske finns någon anledning till det..
Satte i alla fall mig på läktaren och tittade. Hela tävlingen gick fort och 1 timme och 45 minuter efter defileringen var hela tävlingen slut och Sydslätten stod som segrare. Det var väldigt roligt att för en gångs skull se en hel klass och se hur allas ritter var. I vanliga fall ser man bara de flesta på framridningen och det är inte samma sak.

På väg hem råkade jag köra fel i en korsning och eftersom jag inte hittar på österlen fick jag följa min GPS på alla småvägar. Till slut kände jag igen mig och då var jag på väg in i Ystad vilket är en riktig omväg! Stannade på ICA och köpte lite att äta innan jag stängde av GPSen och körde hem. Jag hittar ju hem från Ystad om man säger som så..

Synd att det inte var finare väder för då hade jag kunnat stanna och gå en runda med hundarna någon stans på vägen.


                 
Sydslätten, vinnarlaget.       Shaggan i Ystad.          Ludde i Ystad.        Höstfärger utanför Sjöbo.

Kommentarer
Postat av: BOGORAN

Den där GPSen är inte alltid så pålitlig, antingen kommer man ut på omvägar eller bara runt runt...

2008-10-18 @ 22:28:23
Postat av: Till Bogoran

GPSen är bra så länge man själv vet på ett ungefär var man ska ;)

2008-10-18 @ 23:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0