Skåneplantor

Trots att jag bor granne med skåneplantor (ca 200 meter ifrån) har jag aldrig varit där. I och för sig har jag inte haft någon anledning innan heller. Nu i efterhand vet jag att det är ett ställe jag absolut måste besöka när jag köper lägenhet. Där finns mycket inredningssaker, ljusstakar, dekorationer samt soffkuddar och liknande! Anledningen till att jag körde (ja, jag körde....) dit idag var för att jag kände att det var dags för en ny växt då den andra törstade ihjäl när jag övergav den för två veckor i Turkiet .
Det blev en garderobsblomma som fick följa med hem och ersätta den andra (som är helt omöljigt att veta vad det har varit en gång i tiden då den har varit nära döden måååååånga gånger).  Hittade på Wikipedia att "växten klarar torka bra samt att den är tämligen lättskött" vilket låter bra för blommans eget bästa.

Jag köpte också en "hjärtan på en tråd". Om jag minns rätt så är sådana ganska lättskötta, i alla fall den jag hade när jag var liten som jag tyckte mycket om. Min "hjärtan på en tråd" fick sin plats på hyllan ovanför min tv. Hoppas den trivs bra där.
Det som var lite trist var att alla medelålders kärringar och äldre par glodde på mig som om jag var en utomjording och inte hade där att göra. Är det något som är konstigt med att en 20-årig kvinna vill ha en liten stackars blomma? Visst, jag kanske inte är den vanligaste målgruppen, men vadå då?


Dagens outfit i cirka en timme..



                           
    Hjärtan på en tråd                      Garderobsblomma
                                                             (Jag hoppas dock att den 
                                                                inte växer så mycket, men 
                                                               det är väl ingen risk här!)

Kommentarer
Postat av: jenna

men JUST nu i Stockholm. LÄS!

2008-10-11 @ 23:16:38
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: JOANNA

sv: ja abslut.

nu ska jag kolla på film, men ha det bra sötnos!

2008-10-11 @ 23:17:38
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0