RIKTIG COLA HAR RÖD ETIKETT!



Igår var det en härlig dag och jag blev mycket glad efter besöket hos equiterapeuten. Jag kom hem tidigt och kunde för en gångs skull ligga framför tvn och bara mysa med Bo i flera timmar. Vi passade på att gå till City Gross och handla lite gott att äta innan vi började vårt tv-tittande. I affären hittade vi Ubuntu som jag inte ens visste fanns. Det är tydligen världens första rättvisemärkta cola och säljs i Storbritannien, Norge och Sverige. Namnet "Ubuntu" står tydligen för medmänsklighet. Bra att veta va?

Det finns ju så många olika cola sorter nu för tiden, light, Zero o.s.v. Och nu Ubuntu med rättvisemärkt socker!

Vad är det för fel på vanlig hederlig Coca Cola med röd etikett och vit text?!?!

Visst, nu råkade faktiskt den här Ubuntu vara god, FAKTISKT! Annars håller jag mig till vanlig Coca Cola med röd text, tack!

Kommentarer
Postat av: Viktoriae

SV: TACK så mycket! :)



Ang. Ubuntu colan så får man väl tänka på att det är en positiv sak att stödja, eller nått!:)

2008-10-23 @ 20:19:10
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Lisa

svar: den skulle jag också vilja ha en festkväll :)

2008-10-23 @ 20:28:38
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: riktigt snygg Björn :)

2008-10-23 @ 20:55:15
Postat av: Anna

sv: riktigt snygg Björn :) <3

2008-10-23 @ 20:55:51
URL: http://twilightdevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0