Så helvetes trött

Är så otroligt trött på livet just nu. Eller kanske inte själva livet men hur det leker med mig och testar mitt tålamod just nu.
Jag började ju på min tredje period LIA (=lärande i arbete, typ praktik) igår. Jag har min LIA på onkologen i Lund där jag även jobbade hela sommaren. Jag trodde att jag skulle klara av det utan problem. Bara komma dit och träffa alla igen, sätta igång och jobba och allt bara skulle vara som vanligt. Men tji fick jag!
På lunchen gick jag upp till morfar och sa hej. (Ja nu erkänner jag. Morfar är jättesjuk och det är därför jag är deppig som fan) Han åkte in akut och blev inlagd i lördags. Jag var förberedd på att han är mycket dålig men fick ändå en chock när jag kom in i rummet igår.
När jag gick där ifrån kunde jag inte hålla allt inne längre vilket gjorde att jag fick berätta för många vad som händer och att det är riktigt jobbigt att vara på onkologen just nu. Kan inte koppla bort det alls när jag är där men jag berättade klart och tydligt att jag absolut inte vill byta LIA-plats till ett nytt ställe där jag inte känner någon. Jag vill va med folk jag känner och där jag trivs. För jag trivs verkligen på onkologen egentligen, både med jobbet och folket där.
Jag blev hemskickad och efter en snabbvisit på Bos jobb åkte jag och mamma in till morfar. Ringde också min bror och övertalade honom att komma in och säga hej till morfar. Jag och mamma stannade så jag kunde dricka kvällskaffe med morfar.

Idag har vi varit hos veterinären med Dibban. Fastnade i en bilolycka och körde fel men efter många om och men kom vi fram. Veterinären hittade lite småsaker men inget stort alls. Dibb blev sprutad och vi passade på att röntga hela ryggen eftersom många tror att hon har något fel där. Det visade sig att hon har en ovanligt fin rygg och det är skönt att veta. Återbesök om 2 veckor och till dess ska hon vila förutom skritt för hand 15-20 min om dagen.
Det är verkligen skönt att veterinären hittade något litet så man kan få rätt på det så att hon kanske blir lite mer ridbar igen.

Vi har varit hemma hos mormor och hjälpt henne nu i eftermiddag/kväll och fikade även där lite. Min moster och hennes man var också där. Trevligt!


Dibban hittade något roligt utanför fönstret hos veterinären!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0