Rocktema i idol

Kan nästan inte sluta le som en liten unge sen jag läste att Johan ska sjunga Alice Coopers Poison på fredag. Fy för vad jag kommer sitta klistrad i hans framträdande. Poison är en låt som jag alltid har tyckt väldigt mycket om och jag tror den passar Johan perfekt.
Att Anna valde Cher är väl inte helt otippat men för mig är inte det rock. Inte på de sättet. Jag förstår att hon valde det för Anna klarar absolut inte av riktig rock. Men jag kanske är för ung för att förstå.
Men jag tycker i och för sig inte att Bon Jovis Livin' on a prayer är så rockig heller som Kevin ska sjunga. För mig är det mer en myslåt. Men det är klart, han hade inte heller klarat av ren rock..

Fredagens ena stora fråga är dock hur lilla Lars kommer göra. Ska han göra något seriöst eller tramsa till det igen? Jag har inget emot hans tramsande så för min del får han får gärna fortsätta med det. Jag tycker mest att det är roligt att folk blir så upprörda. Det är upp till honom hur han tolkar låtarna.

Den andra stora frågan är vem som kommer åka ut. Jag tror främst på Robin B eller Alice.

Min egen ordning på hur jag vill att folk ska åka ut ser ut så här:  Anna, Alice, Robin E, Robin B och sist Lars.
Johan och Kevin ska mötas i finalen där Kevin vinner så att han glöms bort ganska snabbt medans Johan växer och blir stor.


Kommentarer
Postat av: Kurt

Idol på toolbar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0