Ibland blir man så arg..

Jag och mamma skulle släppa ut hästarna i morse och det var full aktivitet på hela gården då folk hade hyrt in sig i för att träna för Piia Pantsu, OS-ryttare. Mamma började med en häst som är riktigt galen i vanliga fall och som väntat var han ännu värre i dag när där hände saker. Hästen är typ 175 och studsar som en studsboll och reser sig och håller på. Han är verkligen riktigt farlig!! (Det var han som hoppade på mig för några månader sen så att jag var tvungen att gå med kryckor i en vecka och inte kunde gå på foten alls på två veckor.) Det är ganska långt till våra hagar och den galna hästen går långt ner men när mamma kom fram till första hagen sa jag åt henne att släppa honom i den eftersom den är tom för tillfället. Sen kom vi in i stallet och då blev en av stallägarna tokig och fly förbannad för att vi hade släppt hästen i fel hage!! Jag blev riktigt arg och sa "man ska väl för fan inte riskera sitt liv när där är en ledig hage!" Men tydligen skulle man det eftersom hästen absolut inte fick gå i den hagen så vi var tvungna att flytta honom. Helt jävla onödigt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0